Svetainėje naudojami slapukai sklandžiam jos veikimui, naršymo patirties gerinimui, rinkodarai. Daugiau apie naudojamus slapukus ir kaip jų atsisakyti - privatumo politikoje

Vytinės statyba Trakuose (skaityti)



Garso fonas: Group ,,GYVATA", leader Donatas Bielkauskas

Pasidalinkite su draugais:

Projekto parneris keitykla TOP EXCHANGE

Aprašymas

Vytinė - vienintelis nacionalinis Lietuvos (LDK prasme) burlaivis. Užsienio literatūroje šie laivai buvo minimi: vokiškai - wittine, lenkiškai - wicina, gudiškai aba baltarusiškai - вицина, rusiškai - витина. Burlaivis pirmą kartą pavaizduotas 1539m. Venecijoje išleistame Olaus Magnus "Carta Marina" žemėlapyje. Trys burlaiviai pavadinti "Naves Frumentarie" su aprašymu - "Statomi javams laivai, kurie (javai) išplaukia pro Gdanską į Ispaniją, Prancūziją, Angliją, Olandiją". Gdansko jūrų muziejaus direktorius Jerzy Litwin teigia - "1390 m. kunigaikštis Vytautas naudojo Vytines ir kt. laivus, padėdamas Gardino pilyje savo apsuptai armijai. (M.Strykowski 1846)." Vytines mini ir aprašo garsūs tyrėjai ir rašytojai Zigmantas Gliogeris "Nemunas", Vladislovas Sirokomlė „Nemunas nuo versmių iki žiočių” ir kiti. Vytinė - tai užmiršta Lietuvos istorijos dalis, tai priemonė padėjusi valstybei uždirbti pinigus pilims, mokslui, karams, menams. Iki atsirandant geležinkeliui pagrindiniai prekybos keliai buvo vandens keliai, Lietuva jų turėjo keletą ir pagrindinis buvo Nemunas. Vytinė išskirtinai Nemuno laivas pasaulyje neturintis analogų. 2011 01 25 prasidėjo vytinės atkūrimo darbai, kurių metu sukurtas puslapis www.vytine.lt, suorganizuota konferencija, pastatytas laivas, išleistas specialus leidinys, atsiras vidaus laivybos ekspozicija. Šis puslapis skirtas vytinės atkūrimo ir panaudojimo populiarinimui.

Į viršų