Svetainėje naudojami slapukai sklandžiam jos veikimui, naršymo patirties gerinimui, rinkodarai. Daugiau apie naudojamus slapukus ir kaip jų atsisakyti - privatumo politikoje

Valdovų rūmai (Barokinis itališkasis valdovo kambarys) (skaityti)



Garso fonas: The Lithuanian National Philharmonic Society’s Chamber Ensemble, Artistic Director and Conductor Robertas Beinaris

Pasidalinkite su draugais:

Projekto parneris keitykla TOP EXCHANGE

Visos šio objekto panoramos: Valdovų rūmai (21)

Aprašymas

Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmų Barokinis itališkasis valdovo kambarys XVII a. pradžios rašytiniuose šaltiniuose minima, kad mėgstamiausias Lietuvos didžiojo kunigaikščio ir Lenkijos karaliaus Žygimanto Vazos (1587–1632) kambarys buvo virš pietinio įvažiavimo į rūmų kiemą. Todėl ši salė ir identifikuotina su minėtu valdovo kambariu, esančiu greta jo pradėtos statyti Šv. Kazimiero koplyčios.

Salės interjero dekoras atspindi ankstyvojo, arba vadinamojo Vazų baroko, stilistiką. Vienas ryškiausių erdvės akcentų – tai plafoninės lubos su dideliais įrėmintais laukais tapybos kompozicijoms. Iš istorinių šaltinių žinoma, kad XVII a. pradžioje šių rūmų plafonų drobes tapė dailininkas Christianas Melichas, o
rėmus drožė ir auksavo Gabrielius Lorencas. Tačiau šie menininkų darbai iki šių dienų nėra išlikę. Lubų projektas sukurtas remiantis kitų to meto kaimyninių šalių (pirmiausia Lenkijos) rezidencijų (pvz., Krokuvos vyskupams priklausiusių Kelcų rūmų) analogiška medžiaga.

Tamsiai raudono akmens portalai ir tokios pat medžiagos židinys, taip pat langų vitražai pabrėžia ankstyvojo baroko stilistiką. Šių architektūrinių elementų formos atkurtos remiantis autentiškais radiniais.

Salėje, siekiant sukurti XVII a. pradžios valdovo kambario (itališkojo kabineto) įvaizdį, rodomi Vazų dinastijos valdymo pradžiai būdingo manierizmo ir ankstyvojo baroko stiliaus taikomosios ir vaizduojamosios dailės kūriniai, vertingi itališki baldai (pvz., genujietiškas sekreteras). Garsaus italų dailininko Lionelio Spados paveikslas „Liudovisi koncertas“ atspindi ir Lietuvos didžiųjų kunigaikščių rūmuose XVII a. pirmoje pusėje pasireiškusias muzikinės kultūros tradicijas. Flamandų gobelenas „Sodas su pergole“ iliustruoja ankstyvojo baroko itališkojo sodo, buvusio ir priešais pietinį Lietuvos didžiųjų kunigaikščių rūmų fasadą, būdingiausius bruožus.

Į viršų